2013. március 30., szombat

Nagyszombati készülődés



A Húsvét nálunk - ami a tradíciókat illeti - nagyobb ünnep, mint a Karácsony. Nagyanyám és anyám emléke és szeretete lengi be a házat. Mindent úgy csinálok, ahogy tőlük láttam. Paleo lét ide-oda már kel a hagyományos kalácskenyér...gyöngyözve fő a sonka, a hímes tojások már a tálalókosárban.

A Húsvéti sonka


A sonkát (hagyományos érlelésű, sóban pácolt, füstölt) pár órára beáztatom, majd hideg vízzel felöntve, felteszem főni. Babérlevéllel, fokhagymával, borssal és csöves paprikával fűszerezem. Öntök hozzá 2 kanál borecetet. Amikor felforrt takarékra veszem és lassan főzőm (3-4 óra). Pár órát a főzőlében hagyom, aztán tálba teszem tálalásig.

Hímes tojás


A tojásokat hagymahéjban főzöm. Az idén vegyesen használtam lila- és vöröshagymahéjat. A tojásokra petrezselyemlevelet kötöztem. Az edény aljára tettem a hagymahéj felét, erre kerültek a tojások, majd ismét a hagymahéj. Felöntöttem vízzel és kb. 20 percet főztem.
Íme az eredmény:



Nincsenek megjegyzések: