2012. június 12., kedd

Paleolit napi menü 234. nap

Eper illat lengi be az egész házat. Üzemben az aszaló! Egy láda epret kaptam, remek alap a próbához.


Az eper előkészítése majd 2 órát tartott, eléggé babra munka. Mosás és lecsepegtetés után félbevágtam és megpakoltam a tálcákat. Végül egy kisebb adagot leturmixoltam és a felső zárt tálcára öntöttem.


Csatni a maradék eperből


Hozzávalók:
1,5 kg eper
2 ek kókuszolaj - itt beszerezhető
2 fej hagyma
3 ek méz
0,5 dl borecet
3 db csili paprika, durvára őrölt bors, fahéj, szegfűbors
Elkészítése:
A fűszereket megpattogtatom a felforrósított kókuszolajon. Hozzáadom a felkarikázott hagymát és megdinsztelem. Belekeverem az epret és lassú tűzön kevergetve főzöm. Ízesítem borecettel és mézzel. Jól elfőzöm a levét, üvegekbe töltöm és 15 percre a tetejére fordítom. Így sokáig eláll.

Hétfői menü

reggeli: - limonádé, alma, kávé
ebéd: - házi kolbász, kovászos uborka
vacsora: sült sajt eper csatnival

Sült sajt eper csatnival




1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Éva!
Gratulálok a kitartásodhoz, a bloghoz. Rendszeres olvasód vagyok hetek óta, ma már fel is iratkoztam.
Tetszik az aszalód. :)
Remélem ízlett a kovászos uborka, burgonyával kovászolva.
Szép napokat, minden jót kívánok!
Üdvözlettel: Tóth Erika :)