2016. augusztus 26., péntek

Szilvalekvár sütőben, cukor nélkül


Itt a szilvaszezon...sóvárgok a régi nagyi-féle üstben, sűrűre főzött szilvalekvár után. 10-12 órán át főtt és a nagy családban felváltva kevergettük és őriztük a tüzet.

Ma nincsenek már nagy családok és a dolgozó nőknek ez, a régi formában kivitelezhetetlen.

Kaptam viszont egy tippet, miszerint a sütőben is előállítható a sűrű állag, a régi íz.

Kipróbáltam, az eredmény lenyűgöző!

3 kg szilvát alaposan átmostam, kimagvaltam és negyedelve egy magasfalú, ecettel átöblített tepsibe tettem. Megszórtam fahéjjal és a sütőbe tettem. Magas lángon a forrásig hevítettem, majd takarék lángon sütöttem 8 órát.
Közben néha fakanállal átnyomkodtam a tetejét.
Forrón sterilizált üvegekbe töltöttem és beraktam a még meleg sütőbe. Miután kihűlt, lezártam az üvegek tetejét és a helyére tettem. 3 kis üveg lett ebből a mennyiségből.



Nincsenek megjegyzések: