2012. május 28., hétfő

paleolit napi menü 219. nap

Baráti körben, végtelen örömködéssel telt a vasárnap. Gyakoroltuk az édes semmittevést. :-)
Több generáció gyűlt össze, a csecsemőtől a dédmamáig. Békés és gyönyörű környezetben nagyokat filozofálgattunk.
Egy nagy család, akik követőimmé váltak a paleolit életmódban. "Paleo lányom" visszanyerte szülés előtti formáját, sőt  formásabb lett, miközben zavartalanul szoptat. A barátnőm kreatívvá vált a konyhában, boldogan mutatta a saját készítésű csokiszalámit és a kamrát, aminek a polcain kicserélődtek az alapanyagok. Sugárzott az öröm és a hála...
Orsika nemrég ezt írta ezt írta nekem:


" Kedves Éva!

Kislányom születését követően 15 kg ragadt rajtam, amitől sehogy sem tudtam megszabadulni. Semmilyen diétába nem mertem belekezdeni, mert attól féltem, nem fogom tudni tovább szoptatni. Hála a paleó diéta változatos étrendjének, kislányom a mai napig (jelenleg 14 hónapos) szopizik és biztosan állíthatom, hogy ahogyan magamat, úgy őt is jobban táplálom azáltal hogy rengeteg zöldséget, gyümölcsöt, húst, tojást és magvakat is eszem. Természetesen őt is etetem már szilárd ételekkel, ő is velem paleózik, mert a receptjeiden felül paleósítom a számunkra kedves ételeket. Ennek a diétának köszönhetően megismerkedtem olyan alapanyagokkal , mint a nyírfacukor, himalája só, paleolaj, mandula-, kókusz-, szezám-, lenmagliszt, zabliszt, kókuszzsír, stb. Ezek mára teljesen kiszorították a konyhámból a hagyományos étolajat, fehérlisztet, fehércukrot. Kedvenceink a házi sajt, spenót-, kelkáposzta főzelék, lecsó, csirke minden formában, sütőtök, rakott paszternák, muffinok, és még sorolhatnám.
Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, mert ételeid által nem csak fogytam (már öt kilónál tartok), hanem egész családomra pozitív hatással volt. Kislányom hozzátáplálását új, egészséges alapanyagokkal kezdtem meg, jó tudni, hogy feleslegesen nem mérgezem, tudatosan táplálom. Szépen gyarapszik és ízlenek neki a paleósított ételek. 
Férjem tejcukor érzékeny, és mivel itt pont egy tejtermékmentes diétáról van szó, így neki is tudok változatosan főzni.

Egész családom nevében köszönöm Neked,
Orsi "

Én köszönöm  Orsika!

Vasárnapi menü

reggeli: - limonádé, alma, kávé
ebéd: - mustárral, hagymával pácolt csirkemell, fasírozott, 4 féle finomabbnál finomabb saláta, csokiszalámi
vacsora: - nagy tál eper


Citromfű és rozmaring a barátaim kertjéből


2 megjegyzés:

jutkaditka írta...

Kedves Éva!
Orsika email-címét meg tudnád adni nekem? A picikémet (11 hónapos) én is paleósan próbálom etetni, és jó lenne baba-recepteket, ötleteket cserélni.
Először mondd Neki, hogy érdeklődök iránta, és ha hozzájárul, légyszíves hozz össze minket!

Judit

hangoskodo írta...

Juditka! Nagyon szívesen összehozlak Benneteket! Az Orsika címét elküldtem e-mailban.