2012. július 20., péntek

Paleolit napi menü 272. nap

A családom kérésére főzök néha nem paleo-t is. Bolognai penne volt szerdán a vacsora, a raguból mentettem magamnak másnapra. Így tegnap 10 perc alatt elkészült az ebédem, a húsos palacsinta...
Törekszem a hétköznapokon a gyorsan készíthető ételek elkészítésére, szeretném, ha "másolható" lenne a példám.
Gyakran szembesülök azzal a kifogással, hogy: - én erre nem érek rá. Ugyanakkor azt látom, hogy orvoshoz és patikába járni ráérnek. Megtapasztaltam az utamon, amit már több, mint 53 éve járok, hogy igaz az a mondás, hogy mindenre van időnk, amire szakítunk és azt is, hogy az egészségünknél nincs fontosabb a jó élethez.
Baráti társaságban telt az estém, csak csendben mosolyogtam a barátnőim panaszán, miszerint csak jönnek, jönnek a kilók és a velejáró nyavalyák. Makacsul kitartanak amellett, hogy nincs mit tenni...nekik nem elég meggyőző a példám. Hál'Istennek vannak sokan, akik elhitték és hasonló változásokat és örömöket élnek át, mint én.

Csütörtöki menü

reggeli: - limonádé, dinnye, kávé
ebéd: - húsos palacsinta
vacsora: - ropogós, friss sárgarépa, uborka, tepsiben sült karaj, káposzta saláta (a tepsis krumpliból kiválasztva a baráti vacsorán)

Húsos palacsinta


Hozzávalók:
3 ek bolognai szósz
1 db tojás
1 púpozott ek gesztenyeliszt - itt beszerezhető
szódavíz
1 ek olajessimo - itt beszerezhető
1 ek zabtejszín
petrezselyem 
csipet só
Elkészítése:
A tojást kikeverem a gesztenyeliszttel, a sóval és annyi szódával, hogy a hagyományos palacsintához hasonló sűrűségű tésztát kapjak. Kiolajozom a palacsinta sütőt, felforrósítom és kisütöm a palacsintákat. Ebből a mennyiségből 3 db lesz. Megtöltöm a szósszal, meglocsolom a zabtejszínnel és petrezselyemmel díszítem.

Vacsora a vendégségben



...és vacsora utáni ejtőzés a kertben. Ritkán mutogatom magam, de mert jól látható, hogy messze vagyok már az induló 101 kilótól, ezért néha megteszem...


Nincsenek megjegyzések: