2013. november 21., csütörtök

Kemikáliáktól mentesen

Kiépítettem a saját forrásaimat, tudom, hol kell vennem a húst, a kolbászt, a szalonnát, a tojást, a zöldségeket. A tegnap esti vacsorám is ennek az alapszabálynak felel meg. A kolbászhoz való sajtot magam készítem, most éppen a csilishez és a kaproshoz fűlt a fogam.


Bevallom, hogy a személyi higiénia és tisztítószerek gondot okoztak. Áttértem ugyan a házi szappanokkal való mosdásra, de nem éreztem igazán jól magam, valami hiányzott a jó komfortérzethez. Keresgéltem, próbálkoztam. A keresést felgyorsította a nyáron tönkrement mosógépem. Beállt a dob, se jobbra se balra. A szerelő, miután a mosási szokásaimról faggatott, megállapította, hogy azzal van a baj. (Az már külön pech volt, hogy az én mosógépemet már úgy gyártották, hogy ne lehessen szerelni -ha elromlik vegyek újat- , tehát ki is dobhattam). Pontosan nem emlékszem az idejére, de 4-5 éve áttértem a bio mosásra, régebbi írásaimban írtam is arról, hogy mosódióval és mosószódával mostam és saját készítésű, ecetes öblítőt használtam. Nos, mivel ezek nem síkos anyagok, nem volt megfelelő kenése forgó részeknek. A vegyszerekhez visszatérni nem akartam, ezért gyorsult fel a keresgélés tempója. Lévén kozmetikus a helyén kezelem ennek a jelentőségét. A bőrünk a legnagyobb felületünk, ahol felszívódnak amit magunkra kenünk és amivel érintkezünk. Alaposan górcső alá vetettem a leendő megoldásaimat.
Újratervezés indult: 3-4 hónap tapasztalata alapján már bátran merek beszélni arról, hogy mivel tisztálkodom, mivel mosok és utalva a tegnapi bejegyzésemre, milyen kávét iszom.

Ezzel mosakszom:


Ezzel mosom a hajam:


Ezzel mosom a fogam:



Ezekkel sminkelek:

Ezzel mosok:


Így történt, hogy most kávéból is ezt iszom:


Nincsenek megjegyzések: