2016. január 31., vasárnap

Hagymás csirkemáj datolyás kapros pároltkáposztával

Mostanában újra többet vagyok itthon  és jönnek a kreatív ötletek. Pár év alatt olyan sok receptet írtam, hogy azt hittem már mindent leírtam. De elég kis idő és én imádom a változatosságot. Idén sok savanyúkáposztát eszem, valamiért ezt kívánom. Sokféleképpen pároltam már (kedvenc köretem), de ez új variáció mindent visz! 



Hagymás Csirkemáj

Hozzávalók:
50 dkg csirkemáj
2 fej hagyma
1 tk zsír
só, bors, kurkuma

Elkészítése:
A csirkemájat besózom és 20 percet pihentetem (tévhit, hogy a sótól megkeményedik, ellenkezőleg!). A serpenyő alját kikenem a zsírral, rákarikázom a hagymát és megpirítom. Erre teszem a májat, befűszerezem és fedő alatt párolom. Pár perc után leveszem a fedőt és elfőzöm a levet, amit eresztett és lesütöm a zsírjára. Megforgatom és a másik oldalát is 1-2 percig sütöm.

Datolyás pároltkáposzta

Hozzávalók:

50 dkg savanyúkáposzta
1 tk zsír
3dkg datolya
1 csokor kapor
1ek juharszirup
őrölt köménymag

Elkészítése:
A káposztát durvára vágom és a felhevített zsírra teszem. Meglocsolom a juharsziruppal, hozzáadom a köményt és fedő alatt puhára párolom. Hozzákeverem a felaprózott datolyát és pár percig, gyakran kevergetve sütöm. Tálalás előtt megszórom a finomra vágott kaporral.

Nincsenek megjegyzések: