2012. augusztus 4., szombat

Paleolit napi menü 287. nap

A nyári szünetben gyakrabban vannak itthon a gyerekeim. Örömmel főzök olyan ételeket, amiket ők is elfogadnak. Csináltam régebben egy közvélemény kutatást itt a blogomon. Arra a kérdésre, hogy követi-e a paleolit táplálkozást, a gyerekeim is szavaztak és a válaszuk az volt, hogy részben. Meglepett érdeklődésemre jött a válasz: - a részben azt jelenti, hogy mindig, amikor itthon vannak.:-)

Pénteki menü

reggeli: - limonádé, dinnye, kávé
ebéd: - gombás tokány
vacsora: - gombás tokány hidegen

Gombás tokány


Hozzávalók:
1/2 kg sertéscomb felkockázva
1/2 gomba felkarikázva
10 dkg szalonna vékony csíkokra vágva
2 fej hagyma felkarikázva
1 dl zabtejszín - itt beszerezhető
1 csokor apróra vágott petrezselyem
só, bors
Elkészítése:
A szalonnát lesütöm a zsírjára, rádobom a húst és a hagymát, fűszerezem és megdinsztelem. Kevés vizet öntök alá és fedő alatt puhára párolom. Hozzáadom a gombát és együtt tovább párolom. Ha a gomba is megpuhult, akkor belekeverem a zabtejszínt, a petrezselymet és összeforralom.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Éva!

Azt hiszem öt hete tértem át a paleora, és két hete találtam rád keresve az interntes irodalmat, és a paleoshop.hu után csak egy ugrás volt a blog.
Nagyon tetszik, mindent ki fogok próbálni. Érdekes, hogy a gyerekeknek is inkább ez tetszik, mint a hagyományos kaják, most csinálok ilyen és olyan kajákat. Lehet, lassan, csak ezek közül választok.
Köszönöm és üdv. Eszter

hangoskodo írta...

Kedves Eszter! Szeretettel köszöntelek, kívánom, hogy annyi örömöd legyen az életmód váltásban, mint nekem!
Nekem 3 gyermekem van. Volt idő, hogy 3 féle kívánságnak megfelelően főztem. Leszoktam róla már rég, olyan kerül az asztalra, amit mindenki szeret. Így van ez most is, elfogadták a váltást. Néha köretekben kiegészítek és néha engedek a külön kívánságoknak is.:)