2012. október 26., péntek

Közkívánatra egy kis jóga


Többen kérték tőlem, hogy a már sokszor emlegetett tibeti ötös gyakorlatsort megosszam. 

Az "öt tibeti" gyakorlatként ismert mozdulatsort Bradford ezredes, angol utazó ismertette Peter Kelderrel, aki 1939-ben "A fiatalság forrása“ című könyvében ír az egészséget és életkedvet jótékonyan befolyásoló, az élet meghosszabbítására alkalmas módszerről. Ez a bármely életkorban elsajátítható gyengéd mozdulatsor javítja a sejtműködést és ezáltal fiatalítja a testet. Az öt tibeti megszabadít a negatív energiáktól, így jótékonyan hat az érzelmi életre, segít megszabadulni a stressztől és a depressziótól, pozitívan befolyásolja a hormonrendszer működését és a keringést is fokozza. Mindezek a hatások nemcsak az öregedést űzik el, de szinte visszafordítják az idő kerekét is. Az öt tibeti jógagyakorlat esetében, hasonlóan más jógagyakorlathoz, igen nagy jelentősége van a megfelelő légzésnek, amely fokozva az oxigénellátást, fiatalítja a szervezetet. Mivel az öt tibeti gyakorlat, amely a körzés, a gyertya, a félhold, a híd és a hegy nevet kapta, kevés időt igényel, könnyen elsajátítható és szinte azonnal hat. Erős méregtelenítő hatása miatt eleinte különböző nem kívánatos tüneteket okozhat, mint a fejfájás, szédülés, sőt bőrkiütések is előfordulhatnak, amelyek azonban rövid idő múltán eltűnnek. Hosszú távon azonban csak akkor javíthatjuk vele az egészségünket, ha naponta - minden nap egy kicsit többet - végezzük a mozdulatsorokat, míg el nem jutunk az ötször 21-21 jógagyakorlatig. Bár a gyakorlatok viszonylag egyszerűek, és úgy tűnhet, hogy a háromszori ismétlés kevés, mégis fontos, hogy tíz hét alatt, fokozatosan szoktassuk hozzá testünket. Az első héten elkezdett 3x3 ismétlést hetente toldjuk meg újabb kettővel, de soha ne próbálkozzunk többel, inkább gyorsítsunk a tempón. 
Oktató videó jobb fent!

Csütörtöki menü

reggeli: - limonádé, szőlő, kávé
ebéd: - karfiol leves, pörkölt céklával / éttermi menü
vacsora: - tatárbeefsteak


Megjegyzés küldése