2011. október 24., hétfő

Paleolit napi menü...2.nap

Nehezen indultak a napjaim, pláne hétfőn, amikor még a nap sem sütött. Ma reggel kinézek az ablakon és nem a borús eget kémlelem, hanem gyönyörködöm a sárguló falevelekben. Hiába a nyirkos hideg, már látom, hogy ma is remek napom lesz.
A hétfőt jelöltem ki a méretkezés napjává. Exel táblázatba vésem az adatokat, mérem a kg-okat, a csipő-, derék- és mellbőségemet.
1 kg fogytam az elmúlt héten, életemben először úgy, hogy nem éheztem és nem volt tele a fejem azzal, hogy miket tudnék még enni. Szándékosan nem írtam le, hogy a paleolit diétában mit nem szabad. Nem akartam hiánygondolkodásra állítani az elmém. Így minden energiám a miket szabad kérdésire fordíthattam.
Ma megosztom a kerülendők listáját, csakis a tudatosság kedvéért:
-gabonafélék (kis mennyiségben zabliszt, zabpehely)
-cukrok
-tej és tejtermékek (sajt néha megengedett)
-hüvelyesek (bab, borsó)
-keményítók (krumpli, rizs)

Most jöjjön a vasárnapi menü!


Ember tervez, Isten végez! Ebédre borscsot terveztem. Pakoltam a lábasba szép sorjában  a hozzávalókat, amikor elérkeztem a céklához....kezdtem a hámozást és tágra nyílt a szemem.....fehér a cékla!? Nos, cékla gyanánt fekete retket vásároltam. :-)
Így lett az ebédre bosnyák fazék.


Reggeli: csokis muffin, alma
Ebéd:     bosnyák fazék
Vacsora: déli maradék

Receptek

Csokis muffin

Hozzávalók:
3 db tojás
10 dkg kókuszreszelék
2 ek. kakaó
2 ek. zabpehely
2 ek. méz
5 dkg apróra vágott dió
1 sütőpor
Elkészítése:
A tojásokat habosra keverem és hozzáadom a többi anyagot. Papírral bélelt muffin sütőben kb. 15 perig sütöm. 

Bosnyák fazék



Hozzávalók:
40 dkg felkockázott marhahús
1 kis fej hagyma
1 szál sárgarépa 
1 szál fehérrépa
1 kis zeller
1 kis fej káposzta
3 db paradicsom
olíva olaj
só, babérlevél, kömény, őrölt paprika
Elkészítése:
A hagymát felkockázom, a sárgarépát, fehérrépát karikákra, a paradicsomokat negyedelem és felforrósított olajon megdinsztelem. Megszórom az őrölt paprikával és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Hozzáadom a fűszereket és kb. 20 percig fedő alatt párolom. Közben felvágom a káposztát. (nem kell nagyon apróra) és belekeverem. Vízzel feleresztem és lassú tűzön készre főzőm. Napokig eláll !

A főétkezéseken kívül, amikor megéheztem ettem a muffint és almát. A muffinok kiválóan alkalmasak arra is, hogy magunkkal vigyük akár a munkahelyre, akár utazáshoz.




Nincsenek megjegyzések: