2011. december 7., szerda

Paleolit napi menü...46. nap

Háromszor találkoztam tegnap a Mikulással. Néztem a köré gyűlt gyerekeket, szülőket és tipikus példáját láttam annak, amiről tegnap beszéltem. Ezek a gyerekek korán megismerik a feltételekhez szabott létet. Megszeppenve énekeltek, szavaltak a Mikulás bácsinak azért az egy szem szaloncukorért. Mivé lett a világ...már az ajándékért is küzdeni kell.

Úton voltam, ezer teendőm közepette az autóm műszaki vizsgáját intéztem. Azt kértem a Mikulástól, hogy gyorsan és plusz költségek nélkül megússzam. Sikerült! ( A büntetés elkerülését a Jézuskától kérem:-)

Aztán jött az este és a meglepetés. Megérkezett hozzám is az ajándék, egy 2 kg körüli ponty alakját magára öltve. Végre hal kerül az asztalra!
Nálunk nem volt szokás a karácsonyi hal vacsora, azt amolyan városi urizálásnak tartották. Nem is bántam, mert gyerekkoromban nem szerettem a halat.

Hétfői menü

reggeli: - narancs, mézeskalács
ebéd: - káposztaleves, mákos kenyér
vacsora: - ebéd maradék

Káposzta leves


Hozzávalók:
1/2 káposzta (nekem most vörös volt itthon)
1 szál sárgarépa
1 kis fej zeller
1 hagyma
só, kömény
Elkészítése:
Megtisztítom és felaprítom a zöldségeket, gyorsfőzőbe teszem és felöntöm annyi vízzel, ami ellepi (én sűrűn szeretem a leveseket). Sózom és 1 kk köménnyel megszóróm. Ráteszem a fedőt és fél órát főzöm.

Mákos kenyér


Hozzávalók:
20 dkg darált mák
2 ek zabpehely liszt
2 tojás
1 dl kókusztej
1 kk só
1 sütőpor
1-2 dkg mandula reszelék a tetejére
Elkészítése:
Minden alapanyagot egy keverőtálba teszek és jól kikeverem. Szilikonos kenyér formába teszem, a tetejét megszórom a mandulával és 170 fokon sütöm.



Nincsenek megjegyzések: