2012. március 23., péntek

Paleolit napi menü...153. nap

Közeleg a Húsvét! Ehhez kapcsolódóan körbejártam a boltokat. Nálunk a zöldségeseknél kapható a házi ecetes torma. Ezt szoktam vásárolni anélkül, hogy elolvastam volna az összetételét. Kiderült, hogy ez az úgynevezett házi is tartalmaz tartósítószert, szintetikus édesítőszert és ecetet. Szerencsére megjelent a friss torma a boltokban, így a tormakészítés is adalékmentesen megoldható.
A másik, amit nagyító alá tettem az a mustár. Nem is részletezem, hogy mi mindennel teszik. A lényeg, hogy hirtelen felindulásomban elkészítettem az első saját mustáromat. Természetes anyagokat használtam, mézet, borecetet, fűszernövényeket. Nem kellett hozzá színezőanyag, hogy ilyen szép sárga legyen!

Az én mustárom


Nagyon kreatív voltam tegnap a konyhámban. Vendégségbe készültem és gondoltam, hogy a megszokott ital helyett paleo csemegével kedveskedek. Elkészítettem a csokis keksz újabb változatát, ami már nemcsak finom, hanem szebb is lett.

Csokis keksz ajándékba


Csütörtöki menü

reggeli: - alma
ebéd: - tojásos tészta salátával
vacsora: - halászlé

Tojásos tészta salátával




Hozzávalók:
a tésztához
10 dkg gesztenyeliszt - itt beszerezhető
1 tojás
csipet só
a feltéthez
5 dkg szalonna
2 db tojás
Elkészítése:
A lisztet összegyúrom a tojással és a sóval. Kisodrom és széles metéltre felvágom. Hogy ne ragadjon a sodrófához, a szóráshoz cikória-mix-et használtam, mert nem volt több gesztenyelisztem. Fél órát szárítom és forró sós vízben kifőzöm. Míg fő a tészta egy serpenyőbe kockázom a szalonnát és ha kisült a zsírja ráütöm a tojásokat. Erre szedem a kifőtt tésztát és kevergetve összesütöm.

Saláta


Hozzávalók:
1 fej saláta
3 gerezd fokhagyma
1 csokor medvehagyma
2 dl víz
1/2 dl balzsamecet
1 kk cukoressimo - itt beszerezhető
1 ek olívaolaj
1 kk só
Elkészítése:
A salátát és a medvehagymát megmosom és egy tálba tépkedem. A vízbe teszem a balzsamecetet, az apróra vágott fokhagymát, a cukrot, a sót, az olívaolajat és összeforralom. Miután kihűlt az előkészített salátára öntöm.

Nincsenek megjegyzések: