2012. április 26., csütörtök

Paleolit napi menü 187. nap

Szeretem az eső utáni erdő illatát. A gyaloglás ebben a környezetben igazi felfrissülés.


Találtam közben még egy kevéske zsenge medvehagymát. Testedzés és gyűjtögetés...mint a paradicsomban.

Szerdai menü

reggeli: - lekváros piskóta
ebéd: - csirkemell kertész saláta
vacsora: - sajt balzsamecettel

Lekváros piskóta


A muffin formában megsütött gesztenyés piskótát 3 fele vágtam, megkentem csipkelekvárral (itt kapható) és a szokásos gyümölcs reggeli helyett fogyasztottam. A képen is látható, hogy milyen jó állagú ez a tészta, szépen szeletelhető.

Csirkemell, kertész saláta/étteremben


Itthon vannak az olasz barátaim, velük töltöttem az estét. Modena mellett élnek, a balzsamecet készítés hazájában. Nálunk is az Ő vidékükről származó balzsamecetek vannak forgalomban, de amit ők hoztak, olyan nem kapható. Sűrű érett ecet volt, abba mártogattuk a sajtot. Igazi kulináris élvezet.
Tavaly nyáron találkoztunk utoljára. A rajtam történt változás számukra döbbenetes volt, így a beszélgetést természetesen a paleolit életmód töltötte ki. Elég gyorsan eljutottunk a gesztenyelisztig, ami a kedvencemmé vált. A barátom elmesélte, hogy gyerekkorában az iskolába menet a péknél castagniaccio-t (gesztenye lepény) reggeliztek. Kaptam Tőlük egy új receptet, amit frissiben ki is próbálok.
Beszélgettünk még arról, hogy az olasz konyha -leszámítva a tészta imádatot- sok mindenben megfelel a paleolit alapelveknek. (Nem véletlen, hogy én is gyakran böngészek olasz oldalakat.)

Nincsenek megjegyzések: