2012. május 21., hétfő

Paleolit napi menü 212. nap

Pihenős vasárnapot tartottam. Vendégségben voltam, napoztam és élveztem az édes semmit tevést. Volt időm arra is, hogy a paleolit szakirodalmat tanulmányozzam. Egy külföldi oldalon találtam szépen összefoglalva a paleolit fogyáshoz tanácsokat. Javasolják csökkenteni a gyümölcs fogyasztást, a mézet, az olajos magvakat. Megerősödött bennem az a tudat, hogy a paleolit diéta személyre szabott kell legyen. Adott lehetőségeken belül tapasztaljuk meg, hogy mi a legjobb nekünk. A szabályok nincsenek kőbe vésve.

Vasárnapi menü

reggeli: limonádé, körte, kávé
ebéd: húsleves, kaporszósz sült sokával
vacsora: baunty szelet, körte

Ebéd



Baunty szelet paleo változatban


Hozzávalók:
a tésztához:
25 dkg lenmagliszt
1 tojás
1 ek méz
1 ek cukoressimo - itt beszerezhető
10 dkg kókuszolaj - itt beszerezhető
1 sütőpor
a kókuszos töltelékhez:
6 tojás fehérje
2 ek cukoressimo
20 dkg kókuszreszelék
a krémhez:
6 tojás sárgája
3 ek gesztenyeliszt - itt beszerezhető
1 doboz kókuszkrém - itt beszerezhető
1 dl kávé
10 dkg kókuszolaj
2 ek méz
1 ek cukoressimo
a mázhoz:
10 dkg 85 %-os csokoládé
2 ek kókuszolaj
Elkészítése:
A tésztához valókat összegyúrom és tepsi méretre vágott sütőpapíron 2 db lapot sodrok. Az egyiket a papírral együtt a tepsi aljára helyezem. A 6 tojásfehérjét kemény habbá verem, belekeverem a cukoressimo-t és a kókuszreszeléket és rákenem a tésztára. Tetejére a másik lap kerül és előmelegített sütőben megsütöm. Közben elkészítem a krémet. A 6 tojás sárgáját kikeverem a mézzel, a cukorral és a gesztenyeliszttel. Hozzákeverem a kókuszkrémet és a kávét. Lassú tűzön sűrűre főzöm. Miután kihűlt belekeverem a kókuszolajat és félreteszem addig, míg a tészta is kihűl. Aztán a tésztára kenem. A csokoládét a kókuszolajjal felolvasztom és egyenletesen ráöntöm a tetejére. 
A tészta nyújtása nem ment könnyen, de megérte a bajlódást, nagyon finom lett.




Nincsenek megjegyzések: