2012. május 20., vasárnap

Paleolit napi menü 211. nap

A szőlőben újra élem a gyermekkorom. Túl az új tevékenység, a kertművelés örömén, ezernyi emlék felidéződik bennem. A szüleim emléke, a felhőtlen, boldog gyermek évek...
Nos, ami a veteményest illeti, nincs okom dicsekvésre, sajnos nem úgy keltek a magvak, ahogy szerettem volna. Gyomláltam és újra vetettem a hiányos sorokat. Gyakoroltam a "piláteszben" tanult hajlásokat. :-)






Szombati menü

reggeli: - limonádé, almás lepény, kávé
ebéd: - gyümölcsleves, fasírt spárga salátával
vacsora: - gyümölcsleves

Fasírt spárga salátával


Fasírt hozzávalók:
1/2 kg darált hús
3 db tojás
1 fej hagyma
2 tk őrölt paprika
1 ek lenmagliszt
só, bors
Elkészítése:
A hozzávalókat egy tálban fakanállal összekeverem és muffin formába kanalazom. Előmelegített sütőben pirosra sütöm.


Spárga saláta

Hozzávalók:
1/2 kg spárga
1 fej hagyma
2 db kovászos uborka
1 tojás sárgája
1,5 dl olajessimo - itt beszerezhető
1/2 citrom leve
1 ek mustár
1 kk cukoressimo - itt beszerezhető
só, bors
Elkészítése:
A spárgát megtisztítom, felaprítom és enyhén sós vízben megpárolom. A hagymát felkockázom, besózom. Közben elkészítem az öntetet. A tojás sárgáját  keverőgéppel felverem, lassan hozzákeverem a citromlevet és vékony sugárban az olajat. Ízesítem mustárral, cukoressimo-val, sóval, borssal. Miután a spárga megpuhult és kihűlt, hozzáadom a hagymához. Rászelem a kovászos uborkát és összekeverem. Ráöntöm az öntetet és fogyasztásig a hűtőbe teszem.


Nincsenek megjegyzések: