2012. július 14., szombat

Paleolit napi menü 266. nap

Ajándékba kaptam egy nagy csokor tárkonyt. Mint a szorgos hangya, igyekszem eltenni a nyár ajándékait. Az az igény, hogy tiszta táplálékhoz jussak, bizony munkával jár. A paleolit életmódom új tevékenysége ez a begyűjtősdi...
A friss, zöld tárkonyból készítettem ecetet, a nagyját pedig felkötöztem a szárítóba.

Tárkony a szárítóban


Tárkonyecet


Igen egyszerű módját választottam az ecet készítésnek. Leszedegettem egy üvegnyi zöld tárkonylevelet és felöntöttem borecettel. Szobahőmérsékleten érlelem 2 hétig, aztán hűvös helyen tárolom.

Pénteki menü

reggeli: - mentás limonádé, őszibarack, kávé
ebéd: - sült oldalas, kovászolt tök
vacsora: - olasz almás lepény

Sült oldalas, kovászolt tök


Olasz almás lepény



Hozzávalók:
1 doboz (200ml)  kókuszkrém - itt beszerezhető
3 pohár (1 pohár = 200ml) gesztenyeliszt - itt beszerezhető
1 ek cukoressimo - itt beszerezhető
1 ek méz
3/4 pohár olajessimo - itt beszerezhető
3 db tojás
1 kk bourbon vanilia - itt beszerezhető
1 kk fahéj
1 ek rum
3 db alma vékonyra szeletelve
5 dkg mazsola
1/2 sütőpor
Elkészítése:
Az összes alapanyagot az alma és a mazsola kivételével egy keverőtálba teszem és a robotgéppel kikeverem.Végül beleforgatom az almát, a mazsolát és sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm. Előmelegített sütőben, 180 fokon 40 percet sütöm. Hidegen felszeletelem. A mostani változatban az almát a tetejére szeltem.



Nincsenek megjegyzések: