2012. szeptember 7., péntek

Paleolit napi menü 321. nap

Csütörtöki menü

reggeli: - limonádé, szőlő, kávé
ebéd: - húsleves, tökfőzelék vagdalttal
vacsora: - kacsasült párolt káposztával

Kacsasült párolt káposztával


A kacsát ropogósra  sütve szeretjük. Besózom a hűst és pár órát pihentetem. Kevés vizet öntök a sütőedénybe és belehelyezem a húsokat. Ráhelyezem a fedőt és előmelegített sütőben, közepes lángon pirosra, ropogósra sütöm.


Régen a párolt káposztához cukrot pirítottam, arra tettem a káposztát, aztán fedő alatt pároltam. Most az édesítésre aszalt gyümölcsöket használok, jelen esetben körtét. Újdonság még a kertemben termő édeskömény, a zöldjét használtam a fűszerezéshez.
Hozzávalók:
1/2 kg savanyú káposzta
2 ek olajessimo - itt beszerezhető
5 dkg aszalt körte 
édeskömény zöldje
Elkészítése:
Az olajat felforrósítom, belekeverem a káposztát és fedő alatt, kis tűzön párolom. Ha kell, apránként, kevés vizet öntök alá. Amikor már majdnem kész, akkor keverem hozzá a körtét és az édesköményt. Jól összekeverem és még 10 percet párolom.

Nincsenek megjegyzések: