2012. október 19., péntek

Paleolit napi menü 363. nap


25 éve folyamatosan fogyókúráztam és visszahíztam többnyire többet, mint amit leadtam. Az utóbbi évek hozadéka nálam is a magas vércukor, magas vérnyomás, magas koleszterin szint...
Döntenem kellet, hogy maradok a "kényelmes", megszokott életvitel és a gyógyszerek mellett, vagy váltok.
Keresgéltem a hosszútávon is betartható diéták között és így találtam rá a PALEOLIT táplálkozásra. Dr. Szendi Gábor Paleolit táplálkozás és Loran Cordain  Paleolit étrend – Fogyjunk, éljünk a természet rendje szerint című könyveik  alapján elkezdtem a kúrát. Tartottam pár próba napot, beszereztem egy-két alapanyagot.
Olyan volt, mit egy időutazás, vissza a kőkorszakba!

Régi fogyós tapasztalatom, hogy akkor volt sikeres, ha leírtam  és pontosan megterveztem a következő napot. Régebben egy füzetben, most blogot írok.  Ebből a naplóból sokak biztatására készült ez az írás. A paleolit életmód gyakorlati alkalmazását szeretném közzétenni.
A fent említett 2 könyv bőségesen tárgyalja a paleolit étrend tudományos hátterét, én a gyakorlati oldalát szeretném bemutatni őszintén, kendőzetlenül.

Az életmód és fogyókúra iparban  sok a hazugság és a csak kevesek számára teljesíthető receptúra. Elárasztanak bennünket a sokat ígérő termékekkel, az igazi változásra nem ösztönző programokkal. Óriási üzlet ez, aminek nem az ember van a középpontjában, hanem a pénz.

Kutatások bizonyítják, hogy az elmúlt évezredek során az emésztőrendszerünk nem változott. Ebből kiindulva és leegyszerűsítve keressük azokat az élelmiszereket, amit a paleolit korban fogyaszthattak. Kutatások irányultak arra is, hogy a civilizációs betegségeink jórészt az „emészthetetlen” táplálkozás következménye.

Alapok leegyszerűsítve:

A kerülendők  listája:
-          
- gabonafélék (kis mennyiségben zabliszt, zabpehely)
- cukrok
- tej és tejtermékek (sajt néha megengedett)
- hüvelyesek (bab, borsó)
- keményítők (krumpli, rizs, kukorica)
- ipar által feldolgozott, tartósítószerrel és egyéb kemikáliákkal kezelt és dúsított késztermékek

Amit fogyaszthatunk:
-          húsok
-          zöldségek
-          gyümölcsök

A konyha átállítása:
Átszerveztem a polcokat, kipakoltam és külön polcra raktam a cukrot, a liszteket, a tésztákat, zsemlemorzsát, a búzadarát és az ételízesítőket. Ezeket már az első hét után el is ajándékoztam, szükségtelenné váltak.

A helyükre bekerültek a nyírfacukor, zabpehely, zabpehelyliszt, kókuszreszelék, darált mandula, méz. Ez volt az kezdet, aztán folyamatosan bővültek az alapanyagok. Egy egyszerű, könnyű átmenetet terveztem.
Folytatás holnap..

Csütörtöki menü

reggeli: - limonádé, szőlő, kávé
ebéd: - mustáros raguleves, karfiolos csirkemell
vacsora: - mézes kacsa, párolt káposztával

Mézes kacsa párolt káposztával



Megjegyzés küldése