2011. november 14., hétfő

Paleolit napi menü...23. nap

Az elmúlt napokban a káposztáé volt a főszerep. Szívesen eszem, a régi mintákban volt, hogy hetekig...ez azért más. A káposzta az ősz, a tél étele. Mivel magamra főzök, fel kell használnom a maradékokat is. 1 fej káposzta napokig elég, készült belőle leves és a párolt változat.
Szokták mondani, hogy az egészséges táplálkozás drága. Ez valóban igaz is, de szintén csak a régi mintákban. Nos, én számolgattam kicsit és semmi plusz költséget nem találtam az eddig elkészített ételeknél. A tegnapi ebédem például 200 Ft-ba került.

Visszatérek pár szóra a káposztához. A C vitamin tartalma azonos a citroméval. Igen magas a K , B és E vitamin, a kálium, kálcium, vas és rost tartalma. A népgyógyászat széles körben alkalmazta.
Elővettem újra a receptúrámat és a következőket találtam:
Ekcéma kezelésére: tépkedjünk darabokra egy káposzta levelet, tegyük a beteg bőrfelületre, csavarjuk be egy törülközővel és hagyjuk fél órát hatni. Napi kettőször ajánlott.
Izületi gyulladásra: lereszelem a káposztát és összekeverem mézzel és beborítom a gyulladt területet, folpakkal betakarom és átkötöm törülközővel.
Szoptatós anyukáknak mellgyulladásra: megtördelem  a káposzta levelet és a mellre teszem, átkötöm törülközővel.

Vasárnapi menü


reggeli: - ananász
ebéd: - paleo fasírt párolt káposztával
Vacsora: - káposztaleves ( szombati maradék)

Paleo fasírt


Hozzávalók:
1/2 kg darált hús 
1 fej hagyma
4 db tojás
só, bors, őrölt paprika
Elkészítése:
Összekeverem a hozzávalókat és bevizezett kézzel pogácsákat formázok. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakom és pirosra sütöm. ( alsó-felső lángon 200 fokon, így megforgatni sem kell.)

Párolt káposzta

Hozzávalók:
1/2 fej káposzta vékonyan felszeletelve
1 fej hagyma apróra kockázva
1 ek zsír
1 ek méz
2 ek balzsamecet
só, őrölt kömény
Elkészítése: 
A felszelt káposztát besózom és legalább fél órát pihentetem. A zsírt felforrósítom, hozzáadom a mézet és 1-2 percig pirítom. Megfuttatom benne a hagymát (sütni nem kell) és hozzáadom a káposztát a megeresztett levével együtt. Megszórom a köménnyel, jól átforgatom és fedő alatt puhára párolom. A végén hozzáadom a balzsamecetet és még kicsit fedő nélkül kevergetve sütöm.


3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ma nálunk is fasirt lesz, én úgy csinálom, hogy fele-fele hús illetve cukkini.

hangoskodo írta...

Köszönöm! Örülnék, ha a receptet megosztanád velünk.

csí írta...

Most úgy csináltam, hogy fél kiló darált hús, fél kiló salátacukkini lereszelve héjastul, 2 tojás, némi zabkorpa, vegeta, só, őrölt kömény, fokhagyma, kis vöröshagyma, petrezselyem, és most kaprot is raktam bele, mert olyanom volt. Leveles salátamix-el ettük, amin olívaolaj, citromlé sés só volt az "öntet".