2011. november 13., vasárnap

Paleolit napi menü...22. nap

Hámlani kezdett a bőröm, a nyár emlékei lassan lekopnak rólam. Ahogy hullanak a falevelek, úgy jön le rólam is a nyári színezet. Sárgarépa pucolás közben jutott eszembe a jól bevált recept, a sárgarépás fürdő. Tegnap úton voltam, így estére maradt a főzés, 2 szál répával többet pucoltam, lereszeltem és egy zokniba tettem. Erre engedtem a fürdővizet. Míg főtt a leves én a fürdőben kényeztettem magam. Tengersós peeling és 15 perc áztatás. Befejezésként  kézbe vettem a zoknit, kinyomkodtam belőle a vizet és átdörzsöltem a testem. 
A sárgarépa hámosít, nyugtat és fertőtlenít. A béta-karotinnak jelentős szerepe van a bőr öregedési folyamatainak késleltetésében. Külsőleg, belsőleg fogyasztva. Gyakori alkalmazása elszíneződéseket okozhat a bőrön, bár igazi csodaszer, bánjuk vele mértékkel. 


Egészség napon voltam. Alternatív gyógymódok, életmód, prevenció. Meghívtak a tibeti hangterápia bemutatására. Itt volt alkalmam megismerkedni a hastánccal. Többször jártam arab országokban (Jordánia, Egyiptom) sosem hagytam ki a programokból a hastánc bemutatókat. Lenyűgözött a nőiség ezen kifejezése. Most először volt alkalmam kipróbálni. Szerelem az első próbára, de jaj a csípőm, a fenekem,a combom, a vállam, a hátam...Nagyon komoly testedzés! Erről még biztosan fogok írni, tervezem, hogy rendszeressé teszem. 


Szombati menü


reggeli: - ananász
ebéd: - csokis muffin
vacsora: - káposzta leves

Káposztaleves


Hozzávalók:
1 kis fej káposzta fele
1 szál sárgarépa
1 szál petrezselyem gyökér
2 db paprika
1 db paradicsom 
1 fej hagyma
10 dkg kolbász
2 gerezd fokhagyma
só, babérlevél, őrölt kömény, őrölt paprika
Elkészítése:
Megtisztítom, durvára vágom a zöldségeket, a kolbászt és beleteszem a gyorsfőzőbe. Felengedem vízzel és felforralom. Hozzáadom a fűszereket, ráteszem a fedelét és lezárom. Fél óra alatt készre fől.

Nincsenek megjegyzések: