2011. december 22., csütörtök

Paleolit napi menü...61. nap


Egy rövidke meditációban elbúcsúztattam a "sötétséget". Felkészültem, kívül-belül rendet tettem. A szekrényt is ki kellett szanálni, hogy jöhessenek bele az új ruhák. :-)

Bevállalom, hogy csak paleo sütemények lesznek ezen a karácsonyon.. Óvom a szeretteimet. Ez már az igazi szemléletváltás, ami cseppet sem öncélú, én ugyanis egyáltalán nem kívánom már az édességeket. A szervezetem semmiben sem szenved hiányt.

"Az ostoba azért él, hogy egyék és igyék, az okos azért eszik és iszik, hogy éljen."
(Szókratész )


Szerdai menü

reggeli: - 2 dl frissen facsart narancslé


ebéd: - kivi, mandarin


vacsora: - 2 dl céklalé



A következő sütemény receptjét egy kedves olvasóm, Csí küldte. Köszönöm Csí! Pár apró változtatással megsütöttem és elneveztem karácsonyi mogyorósnak. Nagyon kíváncsi vagyok az ízére, de ez csak karácsonykor fog kiderülni.

Karácsonyi mogyorós


Hozzávalók:
5 db tojás
10 dkg őrölt mogyoró
5 ek olvasztott méz
6 dkg kókuszolaj
3 tk kakaó
1 tk szódabikarbóna
a csokimázhoz:
3 ek kakaó
2 ek méz
2 ek víz
1 ek kókuszolaj
Elkészítése:
A tojásokat szétválasztom, a sárgáját habosra keverem a mézzel és a kókuszolajjal, belekeverem a mogyorót, a kakót és a szódabikarbónát. A fehérjét kemény habbá verem és óvatosan belekeverem a tésztába. Szilikonos kenyérformába öntöm és 180 fokon egy órát sütöm. Míg hűl, elkészítem a csokimázat. A kakót, a mézzel és a vízzel felfőzöm, belekeverem a kókuszolajat és a tésztára öntöm. Vágott mandulával díszítem.

Nincsenek megjegyzések: