2012. március 28., szerda

Paleolit napi menü 158. nap

 Megvisel az óra átállítás. Talán, mert szeretek korán kelni és hiányzik ez az 1 óra alvás. A biológiai órám a téli időszámításban működik jól. Természetellenesnek tartom az ilyen drasztikus, mesterséges változtatásokat és így is érzem. Miközben ezen elmélkedek, helyesebben szólva sajnálom magam, vigasztal a felkelő nap.



Kíváncsiságomban kutakodtam egy kicsit, választ keresvén arra, hogy ez a tapasztalat egyedi, vagy másokat is érint-e. Ezt a cikket találtam:


A hétvégi óraátállítás miatt nem csak egy órányi alvást veszítünk, hanem szakértők szerint a szívroham nagyobb kockázata is leselkedhet ránk. Martin Young, az Alabamai Egyetem kardiológusa szerint az óraátállítást követő hétfő és kedd a szívroham kockázatának 10 százalékos emelkedésével hozható összefüggésbe. Az októberi óraátállítás esetén pedig ennek ellenkezője igaz. A szívroham kockázata vasárnap az óraátállítást követően még nem emelkedik, mert az embereknek nem kell hirtelen változtatásokat bevezetniük napi rutinjukban. A kockázat hétfőn tetőzik, amikor a munka miatt korábban kell kelni. A cikk folytatása...




Keddi menü


reggeli: - narancs
ebéd: - grillezett csirkemell saláta ágyon
vacsora: - sajt, medvehagyma, dió


Grillezett csirkemell saláta ágyon


Sajt, medvehagyma, dió


2 megjegyzés:

jutkaditka írta...

Nekem tetszik az óraátállítás, mert a kicsi gyerekeim ugyan akkor fekszenek (este 8-9 között), viszont később kelnek (fél 7 helyett fél 8-kor), így én nyertem egy órát:)

hangoskodo írta...

Minden nézőpont kérdése...Gratulálok a Babáidhoz!