2012. április 18., szerda

Paleolit napi menü 179. nap

A paleolit életmód szerves része a természetben töltött idő. Most, hogy a fiam a horgászversenyen szorgoskodik, én is többet megyek le a tóra. Készítettem egy képes beszámolót a szerencsémről. Örülök, hogy éppen ott lehettem akkor, amikor akció volt.




Természetesen a halacska a fotózás és a mérlegelés után visszakerült a tóba.

Keddi menü

reggeli:- körte
ebéd: - sült sajt (medvehagymás) kovászos uborkával
vacsora: - csokis kevert

Sült sajt (medvehagymás) kovászos uborkával



Kaptam egy szívecskés szilikonos sütőformát, amit azonnal be is vetettem. A  próba sikerült. 

Csokis kevert


Hozzávalók:
2 db tojás
1,5 dl zabtejszín
1 ek cukoressimo
4 ek darált dió
2 ek lenmagliszt
2 ek kakaó
5 dkg mazsola
1 kk sütőpor
Elkészítése:
A tojásokat a zabtejszínnel és a cukorral habosra keverem. Hozzáadom a többi alapanyagot és a szilikonos formába kanalazom. Előmelegített sütőben 180 fokon megsütöm.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Éva, a kovászos uborkát hogyan készíted? Anna

hangoskodo írta...

Kedves Anna! A kovászos uborkát a barátnőmtől kaptam, a receptjét itt találhatod:
http://www.kulinarisvilag.hu/hun/receptek/kovaszos-uborka
Üdv:Éva

Névtelen írta...

Köszönöm a választ, arra lennék kíváncsi, hogy kenyér nélkül lehet-e készíteni, nincs tapasztalatotok? Anna

hangoskodo írta...

Ezt sajnos nem tudom. Tudtommal a kovász indítja el az erjedést, nem hiszem, hogy lehet. Lassan már kapható a zöldségeseknél az uborka, kísérletezhetünk. :-)

Névtelen írta...

Szia Mindenki! :)
A kovászos uborka elkészíthető krumplival is. Minden megegyezik a kenyér kivételével. Szóval: kenyér helyett szeletelt nyers krumpli. Az üveg aljára is és a tetejére is.
Szépen megérik, jó ízű lesz.
Én gluténmentes étrenden vagyok, ezért helyettesítettem a kenyeret krumplival.
Szép napot!
Tóth Erika

hangoskodo írta...

Köszönöm az ötletet Erika! A paleoban krumplit sem eszünk. A természetes erjesztéshez viszont én bevállalom, ki fogom próbálni!
Legyen szép a napod!
Éva

Névtelen írta...

Kedves Éva! Nagyon szívesen! Tudom, hogy paleoban nincs helye a krumplinak. (A gluténmentesség mellett törekszem a paleo étrend betartására is.) Szép hétvégét kívánok!
Tóth Erika