2011. november 5., szombat

13. paleo nap - BÖJT

Nagyon könnyűnek érzem ma magam. Tiszta a fejem és televagyok energiával. Sosem hittem el a barátnőmnek, -aki gyakorló böjtölő-, hogy milyen felszabadító érzés..Több böjtjét végig néztem, de őrültségnek tartottam és -bár erősen kapacitált - nem akartam követni. Ő persze nem egy napos koplalásokat csinál, minimum 21 naposat. Ennek a gondolata is nagyon távol áll tőlem, de ez a tegnapi megtapasztalás és annak hozadékai arra sarkallnak, hogy hetente beiktassak egy böjt napot. 


Egyáltalán nem éheztem. 1 l paradicsomlevet ittam, 2 óránként 2 dl-t , sok vizet és teát ittam. Még az sem zavart, hogy a barátaimmal vacsorázni mentünk. Ott is volt paradicsomlé:-)


..és ilyen az enyém


Tegnap délután még másfél óra nordic walking is belefért. Volt idő, hogy az edzőteremben nyomtam, most szóba sem kerülhet. A természetben töltött idő felbecsülhetetlen kincs. Ez az idei ősz kedvez nekem, tankolom a D-vitamint rendesen -)
Az ősember nem ült egész nap irodában, nem járt edzőterembe.Gyűjtögető életmódjában állandó mozgásban volt, kevésbé fedett testtel, mint a mai kor ruházata. Bőségesen fedezte a D-vitamin szükségletét a NAP.

A D-vitamin meghatározó szerepet tölt be szervezetünkben. Tartós hiánya komoly egészségügyi problémákhoz vezethet. Ilyen például: 
csontritkulás (osteoporosis)
izomgyengeség, izomtömeg megfogyatkozása szív, érrendszeri panaszok (magas vérnyomás, érelmeszesedés, stroke)
az autoimmun betegségek (gyulladásos bélbetegség, rheumatoid arthritis)
az angolkór
a mellrák, prosztatarák és a vastagbélrák

A napimádók táborába tartozom. A káros UV sugárzások ellenére kozmetikusként is ajánlom józan mértékletességgel.
A táplálékunkkal is töltekezhetünk. A paleolit táplálkozásba  beilleszthető a tőkehalmáj, az olajos halak, a tojás.





Megjegyzés küldése