2011. november 3., csütörtök

Paleolit napi menü...11. nap

Igyekszem az idény alapanyagokból összeállítana a menümet. Az idén nagyon sok dió termett nálunk. 


Dió
A dió (juglans regia) nálunk is régóta ismert és kedvelt növény, honfoglaló magyarjaink már az őshazában is ismerték és fogyasztották. Élettani hatások tekintetében a dió különlegessége az Omega 3 zsírsav, mely szervezetünk számára létfontosságú. A dióbél ismeretes vértisztító, parazitaölő hatásáról is, de az emésztő szervek munkáját is megkönnyíti, naponta 50 gramm dió elfogyasztása már jelentősen csökkentheti a szívbetegségek esélyét. Kiemelkedően magas energiatartalma (654 kcal, 2747 kJ/100 gramm) segít a fáradtság tünetei, koncentrációs zavarok leküzdésében.


Pakolás zsíros, pattanásos arc bőrre:


Fél pohár joghurtba keverjünk 2 ek darált diót. Kenjük a bőrre, 20 perc elteltével mossuk le.


Savanyúkáposzta


Fogyaszt, salaktalanít, erősíti az ellenálló képességet, értékes tápanyagokat tartalmaz és nagyon olcsó. Tejsavbaktériumokat, rostokat tartalmaz. Méregteleníti a szervezetet, szabályozza a bélműködést, és egészségessé teszi a bélflórát. A C-vitamin-, mangán-, réz- és cinktartalma erősíti az ellenálló képességet a vírusok és a baktériumok ellen. Vas-, fluor- és folsavtartalma hozzájárul a vérképzéshez. Különféle vitaminjai erősítik a csontokat, fogakat és az immunrendszert.


Hétfői menü


reggeli: - kókuszos - diós muffin
ebéd:    - kocsonya
vacsora: - savanyúkáposzta saláta


Kocsonya


A hétfőn főzött húslevesben maradt 1 kis hús és zöldség. Kiraktam egy tányérra, szépen megkocsonyásodott.

Savanyúkáposzta saláta


Hozzávalók:
20 dkg savanyúkáposzta
2 hagyma vékonyra karikázva
1 kk őrölt paprika
2 kk olívaolaj
Elkészítése:
A hagymát besózom és hagyom 1 órát állni. Összekeverem a paprikával és az olívaolajjal. Végül hozzáadom a káposztát.


Vonulj vissza magadba, és figyelj! Ha még nem találod magad szépnek, tedd azt, amit egy szobrász cselekszik a megszépítendő szoborral: itt levág egy darabot, ott simít egyet, az egyik vonalat lágyabbá, a másikat nemesebbé teszi mindaddig, amíg nem mutatkozik szép ábrázat. Tégy te is így: nyesd le mindazt, ami túlzott, egyenesítsd ki azt, ami görbe, világítsd meg mindazt, amit árnyék takar, tégy mindent szépségtől ragyogóvá, és ne hagyd abba szobrod csiszolgatását mindaddig, amíg nem tündököl az isteni ragyogás tulajdonságával, amíg nem látod biztosan megalapozva a végleges jóságot a makulátlan szentélyben.
Plotinus A Szépségről (fordította Stephen MacKenna)
Megjegyzés küldése