2011. november 22., kedd

Paleolit napi menü...31. nap

Tegnap vendégségben voltam, Erzsébetet ünnepeltük. Ezek a próbatételek nem hiányoznak az életemből, de egyre könnyebben megy. Az édességek nagyon csábítanak. Ma fogok is sütni egy édes muffint.

A tegnapi vacsora: Tatár beefsteak



A retekre és az uborkára kentem és sok zöldséggel ettem. Aztán jött a kocsonya (nem beszéltünk össze:-), véletlen egybeesés)
Bár készültem az estére, napközben keveset ettem, most mégis terheltnek érzem a gyomrom. Ehhez persze hozzájárul a hétvégi "bőség" is. Megint az önszabályozás lép életbe, mára könnyed étkeket tervezek és sok mozgást!

Hétfői menü

reggeli: - gyümölcs mix
ebéd: - húsos mufffin
vacsora: - tatár beefsteak, zöldségek, kocsonya

Gyümölcs mix


Hozzávalók:
1 alma
1 kivi
1 khaki
1/2 citrom leve
Elkészítése:
A gyümölcsöket meghámozom és kis kockákra darabolom, meglocsolom citromlével.

Az alma a mi gyümölcsünk, ízében, zamatában páratlan a világban. 
Rengeteg népi mondás, dal, versike fűződik hozzá.

"Mielőtt ágyba bújsz, egy alma, s az orvos koldulni megy ma." 

A népgyógyászatban igazi gyógynövényként tartották számon. Ma is él és közismert a reszelt alma gyógyító hatása  a hasmenésre.

Elővettem a receptúrámat, biztos voltam benne, hogy több alkalmazást is találok. Az almában található gyümölcs savak (AHA), vitaminok és ásványi anyagok bőrszépítő hatásúak.

Fiatalító, bőrmegújító pakolás arcbőrre és dekoltázsra:
1 almát lereszelek és összekeverem zabkorpával. Egyenletesen felviszem a megtisztított arcra és a dekoltázsra. Hatóidő 15-20 perc.

Fáradt, irritál bőrre nyugtató pakolás:
1 almát lereszelek és hozzákeverek pár kocka főtt krumplit. Ez a pakolás kiváló a fáradt karikás szemekre is. Alkalmazása az előbbivel megegyező.

Tág pórusú bőrre összehúzó pakolás:
1 reszelt alma, fél citrom leve, 1 tojásfehérje. A reszelt almához keverem a citromlevet, a tojásfehérjét felverem habbá és az almához keverem. Felviszem az alaposan megtisztított arcbőrre. 15-20 perc után körkörös mozdulatokkal átdörzsölöm a bőrt és lemosom.




Nincsenek megjegyzések: