2011. november 20., vasárnap

Paleolit napi menü...29. nap

Mindig szerettem a főztömmel kényeztetni a családomat. Gyakran előfordult az is, hogy egy vasárnapon 4-5 féle étel került az asztalra. Sokan voltunk, sokféle kívánság. Az akkori körülményeim megengedték, hogy háziasszony legyek. Aztán én is "rohanóvá" váltam és konyhai tevékenységem átszerveződött. Azokat az ételeket készítettem, amit mindenki szeret. Ezzel szűkült a paletta, de az elégedettségi szint megmaradt.
A mai ebédet is így tervezem. Olyan ételeket választok, ami paleo és némi kiegészítéssel a gyerekeimnek is elfogadható. Holnap beszámolok róla.
Most nézzük a tegnapot. Kocsonyát főztem, ahogy a nagyanyámtól tanultam. Akkoriban Karácsony előtt vágtak disznót, hogy bőség legyen az ünnepi asztalon. A kocsonyának szánt húsokat lesózták a többi füstölni valóval. Nálunk 24-én készítették és az éjféli mise után ettük. Csodálatos emlékeim vannak! A Karácsony izgalmai közé hozzátartozott a kocsonya várás is:-)

Szombati menü

reggeli: - húsos muffin
ebéd: - alma, kivi
vacsora: - kocsonya


Kocsonya, ahogy a nagyanyám készítette



Hozzávalók:
1 1/2 kg kocsonyahús
2 db nyelv
1/2 kg tarja
1/2 kg comb
2 fej fokhagyma
2 szárított pirospaprika
3 ek egész bors
3 babérlevél
Elkészítése:
A húsokat 3-4 nappal a főzés előtt lesózom. A besózott húsokat meleg vízzel átmosom. 9 l-es fazékba teszem, 4-5 l vizet adok hozzá és felforralom. Leszedem a habját és beleteszem a fűszereket. Ha kell sózom. Vigyázok a sóval, mert a hús sózott! Nagyon lassú tűzön, épphogy gyöngyözzön, készre főzöm, kb. 4 óra. Leszűröm a levét egy tálba és kiteszem a hidegre. Közben kicsontozom a csülköt és a körmöt, megtisztítom a nyelvet, a húsokat felvagdosom és üvegtálakba rakom . Behozom a levet és alaposan lemeregetem a zsírt a tetejéről. (azért teszem ki a hidegre, mert így könnyebb leszedni a zsírt) Aztán merőkanállal a húsokra öntöm, annyit, hogy ellepje. A maradékot egy külön tálkába töltöm. (A nagy fiam kedvence, csak lé)
Kiteszem a hidegre, 2-3 óra alatt bekocsonyásodik.

Nincsenek megjegyzések: