2011. november 29., kedd

Paleolit napi menü...38. nap

Pár hete kaptam egy szatyor naspolyát. Minden reggel átválogatom,  mert folyamatosan érik. Naponta 3-4 szem, pont a reggeli adagom. Milyen érdekes! Ugyanaz a fa termette, ugyanaz a nap sütötte, az utóérésében ilyen különbséget mutat. Mit is kezdenék 2-3 kg beérett naspolyával?!

Tegnap megsütöttem az első "kenyerem". Nagyon jól elvoltam eddig nélküle. Most mégis miért? Mert rám talált 3 gusztusos padlizsán és az erdélyi ízek emléke. Tudtam, hogy padlizsán krémet készítek, csak azt nem, hogy mivel eszem. Ezért hát a kenyér ötlet.
Vannak néha ilyen dilemmáim. A spenót is vagy 1 hónapig állt a fagyasztóban, mert a sima párolt változathoz nem volt kedvem (pfuj, a régi mintájú koplalós diéták) és nem tudtam paleósítani. ( Az előbb jutott eszembe, hogy az arcomra kenem, de ezt is elvetettem, mert pakolásnak csak friss zöldségeket és gyümölcsöket használok fel.) Egy kevéske zabpehely liszt és a kókusztej elhozta a megoldást.


Hétfői menü

reggeli: -  naspolya
ebéd: - spenót tükörtojással
vacsora: - ebéd maradék

Spenót tükörtojással


Hozzávalók:
1 csomag mirelit spenót
1 ek zsír
3 gerezd fokhagyma
2 kk zabpehely liszt
1/2 dl kókusztej
só, bors
2 db tükörtojás
Elkészítése:
A fokhagymát egészen apróra felkockázom és megfuttatom a felforrósított zsíron. Beleteszem a zabpehely lisztet és hozzákeverem a kiolvasztott spenótot. A kókusztejet felhigítom 1 dl vízzel és folytonos keverés mellett apránkét a spenóthoz öntöm. Sózom, borsozom és 1-2 percig kevergetve főzöm.

Kompromisszumos paleo kenyér


Hozzávalók:
4 db tojás
4 ek darált mandula
4 ek zabpehely liszt
2 ek zabpehely
1 ek kacsazsír
2 kk őrölt pirospaprika
kevéske szezámmag a tetejére
1 kk só
1 sütőpor
Elkészítése:
A tojásokat felverem és hozzákeverem a többi alapanyagot. Szilikonos püspökkenyér formába öntöm, megszórom szezámmaggal és 180 fokon 25 percig sütöm.

Ahogy arra az elején célozgattam, a spenótból is remek szépítőszer készíthető, majd tavasszal, amikor a kertből érkezik a konyhánkba.

Spenótos pakolás száraz bőrre
Pár szál spenót levelet összeturmixolok 1 kk olívaolajjal. Felviszem a megtisztított bőrre és 20 percig hagyom hatni. Aztán bő vízzel lemosom.

Nincsenek megjegyzések: