2011. december 3., szombat

Paleolit napi menü...42. nap

2 napja jegyeztem be a "Lélekcsemegék" oldalra ezt az idézetet:

"Mindennek te adsz jelentőséget az érzéseiden keresztül. Alapvetően semmi nem jó vagy rossz, minden semleges. Az, hogy jónak vagy rossznak ítéled, a pillanatnyi érzelmi állapotodon múlik.

Hányszor előfordul azonban, hogy ami elsőre rossznak bizonyul, később óriási szerencsének tudható be.
Ha az a hozzáállásod, hogy minden érted történik, és egy szituáció csak jóra vezethet, akkor nem ellenállsz az áramlásnak, hanem vele együtt haladsz."

A kiemelt sor tanítása szembejött velem tegnap. Nehéz perceket éltem át, mert csak leírtam és nem alkalmaztam ezt a mondatot. 
Jól indult a nap, ezer apró csoda ért. Autóval indultam a dolgaim után, mindent rendben elintéztem. Hazafele tartottam, amikor leszirénáztak a rendőrök. Minden papíromat elkérték és úgy bántak velem, mint egy bűnözővel. Nem tudom, tanítják ezt a lekezelő stílust? A nyugalmam kezdett köddé válni...aztán kimondták az ítéletet: nagy-nagy baj van. Lejárt pár napja a műszaki vizsgám érvényessége. Ajajj, vétettem, elmulasztottam az ellenőrzését. Szégyenkeztem, de mivel csak pár napról volt szó megpróbáltam egyezkedni velük. 200 m-e voltam az autószerelőmtől, kértem, hogy kísérjenek oda, azonnal bejelentem a műszaki vizsgára és ott is hagyom az autót, egy lépést sem teszek vele szabálytalanul. Minden hiába! Fél órás procedúra következett, jegyzőkönyv írás, adataim lekérdezése a bűnügyi nyilvántartóból, feljelentés és a meglepetés, vagy nevezhetem csattanónak: azonnal elvették a forgalmi engedélyemet. Nos, bevallom, hogy nem tudtam örülni, nem tudtam megköszönni nekik!:-)
Letisztult fejjel, -ahogy az az idézetben is szerepel- valóban hiszem, hogy értem történt. Elmarad a mára tervezett utazásom, biztosan nem kell ott lennem. Biztosan nem történik baj velem a közlekedésben. (Pl. a biztosító nem fizet, ha lejárt műszakival okozok kárt.)


Pénteki menü

reggeli: - kivi, alma
ebéd: - hagymás máj ananász csatnival
vacsora: házi kolbász, paprika

Kivi, alma


Hagymás máj


Hozzávalók:
25 dkg csirkemáj
1 fej hagyma
Elkészítése:
Felforrósítom a zsírt, beleteszem a májat és a hagymát. Fedő alatt sütöm pár percig, aztán megforgatom és fedő nélkül néha kevergetve pirítom. Tálaláskor sózom.

Ananász csatni

Hozzávalók:
1 db ananász felkockázva
1 fej hagyma apró kockára vágva
diónnyi kókusz zsír
2 kk őrölt cseresznye paprika
1 kk méz
1/2 dl balzsamecet
só, fahéj, szegfűszeg, rozmaring, kardamom
Elkészítése:
A zsírt felforrósítom, beleteszem a fűszereket, kicsit megpattogtatom és megfuttatom rajt a hagymát. Megszórom a paprikával és hozzáadom az ananászt. Ráöntöm a balzsamecetet és annyi vizet, hogy ellepje. 20 percig gyakran kevergetve főzöm és kicsit turmixolom, nem teljesen pépesre, maradnak benne egész ananász darabok is. A maradékot üvegbe teszem és kihűlés után a hűtőbe.


Nincsenek megjegyzések: