2012. január 2., hétfő

Paleolit napi menü...72. nap

Vannak dolgok, amiket nem írok le mindennap és nem is része a paleolit táplálkozásnak, mégis megtartok. Ilyen például a reggeli citromlé és gyümölcs fogyasztás. Ezek régi diétáimból megmaradt jól működő szokásaim.
Csak a 3 főétkezést osztom meg, valójában többször "falatkázom", vagy gyümölcsöt, vagy a " nasi dobozom" tartalmából. Ebben a dobozban mindig van valami, amihez éhség esetén nyúlhatok. Mára átállítottam a háztartásomat teljes egészében paleóra. A családom is -látván az eredményeket- elfogadta és szívesen fogyasztja  a kreációimat. ( Nekik néha a köretekben kiegészítem, de nem főzök külön. )

Szép volt az év első napja. Délután megint nagyot túráztunk. A naplemente egy fantasztikus képpel ajándékozott meg. Átmentem a szivárvány alatt. :-)


Vasárnapi menü

reggeli: - alma
ebéd: - palócgulyás
vacsora: - kocsonya

Szokás nálunk az év első napján új évi köszöntőket fogadni. Készítettem egy süteményt. A receptet a barátnőmtől kaptam, amit paleósítottam. Úgy hozta a véletlen, hogy őt kínáltam belőle először. Jobb, mint az eredeti - hangzott a dicséret.

Almás püspökkenyér


Hozzávalók:
1/2 kg alma lereszelve
1 tojás
3 ek méz
1 sütőpor
15 dkg őrölt mandula
2 ek zabpehelyliszt
1 citrom reszelt héja
1 tk fahéj
mazsola, dió, étcsokoládé
Elkészítése:
A tojást a mézzel habosra keverem és hozzáadom először az almát és sorban a többi alapanyagot. 2 részre osztom, az egyiket kizsírozott, lisztezett őzgerinc formába öntöm, a másikat szilikonos kenyérformába. Előmelegített sütőben, 170 fokon 1 órát sütöm.  


Nincsenek megjegyzések: