2012. január 6., péntek

Paleolit napi menü...76. nap

Tegnapra böjtöt terveztem, de nem készültem rá a hozzávalókkal., így "alma napot" tartottam. Rehabilitáltam az almát az étrendembe. Régen mindig éhes lettem tőle, ezért csak ritkán, többnyire reggelire fogyasztottam. Most, hogy kezd helyreállni az emésztésem, már nem okoz ilyen tüneteket.

E-mail-ban kaptam a következő leírást:


"Az alma nagyon jó tisztító és gyógyító hatással van az alábbi betegségekre:
- Ételmérgezés, bélhurut, vérhas, koli baktérium okozta bélfertőzés,
és akár hiszed akár nem még akkor is segíteni tud, ha veseköved van.
- Székrekedés nélkül képes gyógyítani a hasmenést, szabályozza a
bélműködésedet, tisztítja a húgyutakat, és a tüdőket.
- Gyógyítja a reumát, a köszvényt, mivel sói oldják a húgyköveket.
Az alma, mint gyümölcs, savas ugyan, de mégis a szervezetet lúgosítja,
hiszen organikus sói semlegesítik a fehérjebomlástermékeiből származó savakat.
Kiválóan gyógyítja a hörghurutot, és a felső légúti betegségeket.
Jó ha tudod azt, is, hogy másként hat az édes, és másként a savanyú alma.
Édes almát fogyasszanak mindazok, akik székrekedésben szenvednek, vagy
vérszegények, és inkább savanykásabbat mindazok, akik esetleg
túltápláltak, vagy reumás fájdalmakkal küzdenek.
Mindkét fajtájú alma hatásos vértisztító, nagyon hasznos mindazoknak
akik érelmeszesedésben szenvednek, vagy gyenge a szívműködésük, esetleg
aranyerük van, vagy a hölgyeknél jól használható a menstruációs zavarok
megszüntetésére."


Csütörtöki menü

Ötször 2 db alma, víz

Ma uszodába megyek a barátaimmal. Nagyon várom a szauna szeánszot!
Viszünk magunkkal gyümölcsöt és paleo süteményt. Terjesztem az igét rendesen. :-)

Gesztenyés püspökkenyér



Hozzávalók:
25 dkg gesztenye massza
2 tojás
2 ek méz
1 dl kókusztej
2 ek kókuszolaj
10 dkg kókuszreszelék
6 ek zabpehely liszt
1 sütőpor
1 kk fahéj
1 citrom reszelt héja
mazsola, dió, étcsokoládé
Elkészítése:
A tojásokat a mézzel és a felolvasztott kókuszolajjal habosra keverem. Beletördelem a gesztenyét, ráöntöm a kókusztejet és tovább keverem. Egyekén hozzáadom a többi alapanyagot. Szilikonos kenyérformába öntöm és előmelegített sütőben, 170 fokon 1 órát sütöm. Kiborítom és a tetejét még melegen megcsorgatom csokoládéval. 

Elfogyott a sajtom, ami mára nélkülözhetetlen tartozéka lett a hűtőszekrényemnek. Egyszerű, gyors ételeket készítek belőle. Hidegen és sütve is nagy kedvenc. Kísérletezgetek az ízesítéssel, most darált erős paprikával kentem a préselés előtt.


Nincsenek megjegyzések: