2012. január 1., vasárnap

Paleolit napi menü...71. nap

A reggeli kávémat kortyolgatom. Felébredtem, de nem mondhatom, hogy üdén, frissen. Eklatáns példa az alvás fontosságára. Keveset beszélünk róla, de ezen a reggelen csak-csak megemlítem, hogy a "jó" alvás is a paleolit életmód alapelemei közé tartozik.

Szépen zártam az évet. Az időjárás kegyes volt és a tegnap délutáni nordic walking túra igazi D- vitamin gyűjtögető kirándulás volt. A ma délutáni is ilyennek ígérkezik. Az év első napján ragyogóan süt a nap rám. Micsoda kezdet! :-)

Szombati menü

reggeli: - alma
ebéd: - paleó palócgulyás
vacsora: - kocsonya

Gyakran főztem régen palócgulyást. Észak- Magyarország ízei, a babérlevél, a fokhagyma, savanyított levesek közel állnak hozzám. A paleósítás kiválóra sikeredett. A zöldbab helyett kelbimbó, a krumpli helyett paszternák került bele. A tejfölös habarás helyett egy kis kókusztejet kevertem hozzá.

Paleó palócgulyás


Hozzávalók:
1/2 kg felkockázott lapocka
1/2 kg kelbimbó
3 szál paszternák
2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1/2 dl kókusztej
1 ek zsír
2 ek balzsamecet
só, pirospaprika, babérlevél
Elkészítése:
A zsíron megdinsztelem a felkockázott hagymát, megszórom a paprikával és hozzákeverem a húst. Kevéske vizet öntök alá és kevergetve párolom kb. fél órát. Hozzáadom a babérlevelet, a fokhagymát apróra vágva, sózom. Beleteszem a kelbimbót, a paszternákot és felöntöm annyi vízzel, hogy bőven ellepje és puhára főzöm.  A sok hagymától sűrű lesz, habarásra nincs szükség. Belekeverem simán a kókusztejet és a balzsamecetet.

Nincsenek megjegyzések: