2012. január 25., szerda

Paleolit napi menü...95. nap

Gyakran turistáskodtam Itáliában. Leginkább ősszel szerettem, az őszi hőmérséklet kedvezett a barangolásnak. Toszkána  és a gesztenye összekapcsolódnak az emlékeimben. Több helyen is voltam gesztenye fesztiválon. Sokféle gesztenyés finomságot ettem, így a jellegzetes gesztenye lepényt. Hoztam is magammal gesztenye lisztet és elkészítettem ezt a mennyei eledelt. Most, hogy bővítettem a paleo alapanyagaimat, -a már nálunk is kapható gesztenyeliszttel- elővettem a receptet.
Toszkanában a szegények eledele volt, itt most a drága csemegék közé tartozik. Hozatok Olaszországból gesztenyelisztet, ott lényegesen olcsóbb és ki fogom próbálni gesztenye masszával is. Jó lenne gyakrabban az asztalon látni.

Keddi menü

reggeli: - narancs
ebéd: - gesztenye lepény
vacsora: - gesztenye lepény

Toszkán gesztenye lepény / Castagnaccio




Hozzávalók:
25 dkg gesztenyeliszt
4 dl víz
5 dkg durvára vágott dió
5 dkg fenyőmag
5 dkg mazsola
1 szál rozmaring
3 ek sárgabarackmagolaj / eredetileg olívaolaj
csipet só
Elkészítése:
A mazsolát vízbe áztatom. A rozmaringról leszedem a tűleveleket, egy kávés pohárba teszem és ráöntöm a fele olajat. Keverőtálba öntöm a gesztenyelisztet és folytonos keverés közben belekeverem a vizet és egy csipet sót. Kinyomkodom a mazsolát és hozzákeverem a felét, a fele diót, a fele fenyőmagot és a fele olajat. Szilikonos sütőformába öntöm a tetejét megszórom a maradék mazsolával, fenyőmaggal és a dióval. Végül a rozmaringot teszem rá, levelenként elosztva. Meglocsolom az olajjal, amiben a rozmaring ázott. 200 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöm.

Készült tegnap csatni is. Anélkül már nem élet az élet. Nagyon megkedveltük, a családom és a barátaim is.

Cékla-alma csatni



Hozzávalók:
3 db cékla
5 db alma
1 nagy fej hagyma
1 ek zsír
1/2 dl balzsamecet
2 ek méz
3 db csili paprika
só, kömény, mustármag, fahéj
Elkészítése:
A felforrósított zsíron megpattogtatom a fűszereket és megdinsztelem rajta a felkockázott hagymát. A céklát belereszelem. Kevés vizet öntök alá, sózom és puhára párolom. Végül belekerül a felkockázott alma, a méz és a balzsamecet. Sűrűre főzöm. 

Nincsenek megjegyzések: