2012. március 12., hétfő

Paleolit napi menü...142. nap

Ahhoz, hogy a fogyás folyamatos legyen szükség van a böjtös napokra és a testedzésre is. Főként akkor, ha nem a 100%-os paleot követem. Megengedem magamnak a zabos ételeket (zabpehely a töltött káposztában, zabtejszín a salátában és a gyümölcslevesben) és a sajtokat, akkor nem mutat kevesebbet a mérleg. Így történt ezen a héten, maradtam amennyi voltam...

Nagyon szerettem régen a pogácsákat. Eszembe jutott a nagyanyám receptje, a "szűkös napok" pogácsája, ami csak lisztből és zsírból készült. Sikeres volt a paleosítása, örömmel osztom meg és ajánlom kipróbálásra.

Vasárnapi menü

reggeli: -  narancs
ebéd: - zsíros pogácsa, tükörtojás, saláta
vacsora: - töltött káposzta

Ebéd


Zsíros pogácsa


Hozzávalók:
15 dkg paleo mix - itt beszerezhető
15 dkg darált dió
25 dkg zsír
1 kk só
1kk durvára őrölt bors
6 ek víz
1 ek ecet (10%)
Elkészítése:
A paleo mixet és a diót összemorzsolom a zsírral. Megszórom a sóval, a borssal és hozzáöntöm a vízbe kevert ecetet. Összegyúrom és 1 órát hideg helyen pihentetem. Kézzel kis golyókat formázok a tésztából és papírral bélelt sütőlapra teszem. Egy pohár segítségével lelapítom, a tetejét megkenem tojással. Előmelegített sütőben, 200 fokon 20 percet sütöm.

Saláta


Hozzávalók:
1 fej saláta
3 gerezd fokhagyma
1 csokor medvehagyma
2 dl víz
1/2 dl balzsamecet
1 kk cukoressimo - itt beszerezhető
1 ek olívaolaj
1 kk só
Elkészítése:
A salátát és a medvehagymát megmosom és egy tálba tépkedem. A vízbe teszem a balzsamecetet, az apróra vágott fokhagymát, a cukrot, a sót, az olívaolajat és összeforralom. Miután kihűlt az előkészített salátára öntöm.

Tegnap délelőtt a hideg eső ellenére kimentem az erdőbe medvehagymáért és forrásvízért. 



Nincsenek megjegyzések: