2012. március 14., szerda

Paleolit napi menü...144. nap

A gesztenyéről általában gesztenyepüré jut az emberek eszébe, nekem a napfényes Itália. A toszkán gesztenyeligetek, szüreti fesztiválok, tengernyi gesztenyés finomság, sósak és édesek. Télen a papírzacskóba mért forró sült gesztenye, ami felmelegíti a kezemet , az illata, ami simogatja a lelkemet. Végtelen örömmel tölt el, hogy a paleolit táplálkozásom része lehet. A gesztenye liszt igazi kincs a konyhámban. Készítettem már belőle catagnaccio-t (toszkán rozmaringos kenyérlepény), palacsintát és most terítéken a polenta, magyarul a puliszka.
Olaszországban gesztenyelisztből is készítik, a feltétek száma végtelen. Tehetünk rá pörkölteteket, vadas húsokat, kolbászt, sonkát, gombát, szalonnát, hagymát. Lehet köret, lehet egytálétel.
Olasz oldalakat böngészve választottam az alábbi receptet. Az eredetit itt megnézheted.

Keddi menü

reggeli: - alma, pogácsa
ebéd: - polenta di castagne (gesztenyés puliszka)
vacsora: - ebéd maradéka

Gesztenyés puliszka



Hozzávalók:
30 dkg gesztenyeliszt - itt beszerezhető
1,2 l víz
3 ek paleoolaj - itt beszerezhető
1 tk só
1 nagy fej hagyma
5 dkg szalonna felkockázva
Elkészítése:
A vízet a sóval és az olajjal felmelegítem. Mielőtt felforr apránként hozzákeverem a gesztenyelisztet. Közepes lángon gyakran kevergetve 40 percet főzöm. (lehet kuktában is, így felére csökkenthető a főzési idő)
Közben elkészítem a feltétet. A szalonnát megpirítom, rászórom a felkarikázott hagymát és kicsit összesütöm.
Egy jénai tálat vékonyan kikenek olajjal és beleöntöm a puliszkát. A tetejére ráteszem a hagymás szalonnát és előmelegített sütőben 20 percet pirítom.
A sütés előtt meglocsoltam zabtejszínnel, de mert a zabtejszín sütésnél másképp viselkedik mint a tejföl, ezért ezt nem is írtam a receptbe. Legközelebb én sem teszem. Tálaláskor tehetünk rá, ezt a mai ebédemnél ki fogom próbálni.

Nincsenek megjegyzések: