2012. április 8., vasárnap

Paleolit napi menü 169. nap Nagyszombat

Nagyon jót aludtam, nem is akarok emlékezni a régi Nagyszombat éjszakákra, amikor gyötört a túlevés miatti álmatlanság.
Kezdődik a lazítás, baráti találkák, kirándulás, szauna....

Nagyszombati menü

reggeli: - narancs
ebéd: - medvehagymás pogácsa
vacsora: - sonka, tojás, frissen reszelt torma és ecetes, kávé torta


A nagyszombati készülődést immáron 7 éve a mama emléke járja át. Életében ő készítette a kalácskenyeret, amit a sonkához ettünk. Ő készítette a süteményeket is. Nehéz volt a receptjei alapján sütni-főzni, mert megfoghatatlan mércéket használt. Gyakori volt a "gondolom formán".
A halála előtti Húsvétot nálunk töltötte. Kértem, hogy üljön mellém és én süthessem a kenyeret. Előkészítettem a receptfüzetem, a mérleget és lejegyeztem, lemértem, amit Ő "úgy gondolt". Azóta minden évben megsütöttem ezt a kenyeret a gyerekeim kedvére és a mama emlékére. Most is így tettem, annak ellenére, hogy a paleolit életmódomba nem fér bele. Megengedtem volna magamnak, ha megkívánom. De nem így történt....ez ám az igazi változás!

Megmutatom a mama húsvéti kenyerét. 100%-ban NEM paleo és nem is tudom paleosítani.


Hozzávalók:
1 kg liszt
4 dl tej
1 pohár tejföl
1 tojás + 1 a megkenéséhez
1/2 élesztő
1 tk cukor
2 tk só
1 ek zsír
Elkészítése:
A kenyér sütőben dagasztom. Beleöntöm a tejet, a tejfölt és a tojást, aztán a lisztet. A tetejére szórom a cukrot és a sót, rámorzsolom az élesztőt és a zsírt.Lisztezett gyúródeszkára borítom és fél órát kelesztem. 3 részre vágom, henger formára gyúrom és összefonom. Zsírral, liszttel kent tepsibe teszem és még fél órát kelesztem. A tetejét megkenem felvert tojással és180 fokon 1 órát sütöm.

Nincsenek megjegyzések: