2012. május 5., szombat

Paleolit napi menü 196. nap

Találkoztam egy kedves ismerősömmel, aki mesélt nekem Dr Tóth Csaba  Paleolit orvoslás címmel tartott előadásáról. Mostanra elég sok anyagot és tanulmányt összegyűjtöttem, a magam féléves tapasztalataiból is tudom, hogy a paleolit életmód GYÓGYÍT, mégis megdöbbenek és borzongok, amikor szembesülök a mai magyar egészségügy anomáliáival. Újra és újra átélem ezt a rossz érzést, mert nem akarom elhinni, hogy tudatosan betegítenek bennünket. A gyógyszerlobbik és az orvosok anyagi érdekeltsége nálunk fordítottan működik, akkor járnak jól, ha sok a beteg. A humánus és logikus díjazást prezentálja a keleti orvoslás, ahol a " kevés beteg" a sok fizetség. De nem kell ilyen messzire menni, tudok arról, hogy ez pl. Németországban is így van.
Jó fél évvel ezelőtt, amikor életmódot váltottam és írni kezdtem a blogom, valójában csak naplónak szántam. Most gyakorlati útmutatónak és ébresztőnek. Szeretném a példámon keresztül sokaknak megmutatni, hogy amit a szakirodalom leír az szóról-szóra igaz és nagyon egyszerűen működtethető.

Pénteki menü

reggeli: - limonádé, körte, kávé
ebéd: - egyben sült karaj, saláta
vacsora: - töltött tojás, sült hús

A hidegtálak tálalásakor kicsit "félresikerült" paleos darabokat ( nem minden volt paleos, ezért ezek receptjeit nem közlöm) fogyasztottam.



Egyben sült karaj

Hozzávalók:
1 kg karaj
1 fej fokhagyma
10 dkg szalonna
Elkészítése:
A karajt sózom és bevagdalom a hús közepéig kb. 1cm-es távolságra. A fokhagyma gerezdeket kettévágom és a szeletek közé teszem, minden vágatba legalább 4 darabot. A tepsit kikenem hideg zsírral és ráfektetem az előkészített karajt. Befedem a vékonyra szelt szalonnával. Öntök alá 1/2 dl fehérbort és ugyanannyi vizet. Befedem fóliával és előmelegített sütőben, lassan sütöm. A végén leveszem a fóliát és gyakran locsolgatva megpirítom. 

A kép jobboldalán látható kolbászhússal töltött szűzpecsenyét már előkészítve kaptam, én csak megsütöttem ugyanúgy, mint a karajt.

Töltött tojás

Hozzávalók:
10 db tojás
1 dl majonéz
1 fej hagyma
mustár
só, fehérbors
Elkészítése:e
A tojásokat keményre főzöm. A hagymát felkockázom és besózom. A megfőtt tojásokat félbevágom és a sárgáját a hagymához adom, beleöntöm a majonézt, borsozom és a kézi mixerrel összemixelem. Ezt a masszát töltöm vissza a fehérjébe. 



Nincsenek megjegyzések: