2012. május 12., szombat

Paleolit napi menü 203. nap

Annyit emlegettük, a kovászos uborkát, hogy nekiálltam és megcsináltam. Még drága az uborka, ezért nem kezdek kísérletezni a krumplis érleléssel, a régi jól bevált receptet követtem.

Kovászos uborka


Hozzávalók:
1 kg uborka
1 ek só
4 gerezd fokhagyma
1 csokor kapor
4 db csilipaprika
Elkészítése:
Az uborkát megmosom, bevagdosom. Az üveg aljára teszem a kapor felét aztán az uborkákat, a félbevagdosott fokhagymát, a csilipaprikát és a tetejére a kapor másik felét. A vizet felforralom a sóval és az uborkára öntöm, annyit, hogy ellepje. Ráteszek 1 szelet kenyeret, tányért a tetejére és kiteszem a teraszra. kb. 3 nap alatt megérik, akkor egy zárható műanyag edénybe kiszedem az uborkát, rászűröm a levét és a hűtőbe teszem.

Pénteki menü

reggeli: - limonádé, alma, kávé
ebéd: - disznósajt balzsamecetes hagymával
vacsora: - lisztes tojás salátával

Disznósajt balzsamecetes hagymával


Lisztes tojás salátával


Hozzávalók:
3 db tojás
2 tk szőlőmagliszt - itt beszerezhető
1 tk olajessimo - itt beszerezhető
Elkészítése:
A tojásokat a liszttel és a sóval felverem és a felforrósított olajon kevergetve megsütöm. 

Saláta friss fokhagymával


Hozzávalók:
1 fej saláta
2 szál fokhagyma
2 tk cukoressimo - itt beszerezhető
1/2 dl fehér borecet
1 tk só
2 dl víz
1 tk olajessimo - itt beszerezhető
Elkészítése:
A salátát a leveleire szedve alaposan megmosom és lecsepegtetem. A fokhagymát a szárával együtt karikákra vágom és egy kis lábasban az olajon megdinsztelem. Felöntöm a vízzel, beleteszem a sót, a cukrot, a borecetet és összeforralom. Most melegen öntöttem a salátára, én így szeretem a legjobban. Lehet a levet kihűtve is, akkor friss marad a saláta.

Nincsenek megjegyzések: