2011. december 31., szombat

Paleolit napi menü...70. nap

Hálás vagyok mindenért, ami velem ebben az évben történt. A változások éve volt. Testi, lelki megújulás. Sok-sok egyéb történés mellett az életmód váltás igazi átalakulást hozott. Helyreállt az egészségem, visszatért a frissességem és imádok a tükörbe nézni. :-)
Szeretném világgá kiabálni: - ébresztő emberek, lehet másképp is!
Ezzel a kis bevezetővel szeretnék kívánni mindenkinek

Egészségben, bőségben, szeretetben gazdag Új Évet!




Pénteki menü

1 l paradicsomlé, sok-sok víz.


A életmódom fontos része lett a böjt. A megszokott csütörtökit kihagytam a fürdőkúra miatt és hiányzott. Tegnap nem ettem, csak főztem. Közkívánatra újra kocsonyát.

Kocsonya




Hozzávalók:
1 1/2 kg kocsonyahús
2 db nyelv
1/2 kg tarja
1/2 kg comb
2 fej fokhagyma
2 szárított pirospaprika
3 ek egész bors
3 babérlevél
Elkészítése:
A húsokat 3-4 nappal a főzés előtt lesózom. A besózott húsokat meleg vízzel átmosom. 9 l-es fazékba teszem, 4-5 l vizet adok hozzá és felforralom. Leszedem a habját és beleteszem a fűszereket. Ha kell sózom. Vigyázok a sóval, mert a hús sózott! Nagyon lassú tűzön, épphogy gyöngyözzön, készre főzöm, kb. 4 óra. Leszűröm a levét egy tálba és kiteszem a hidegre. Közben kicsontozom a csülköt és a körmöt, megtisztítom a nyelvet, a húsokat felvagdosom és üvegtálakba rakom . Behozom a levet és alaposan lemeregetem a zsírt a tetejéről. (azért teszem ki a hidegre, mert így könnyebb leszedni a zsírt) Aztán merőkanállal a húsokra öntöm, annyit, hogy ellepje. A maradékot egy külön tálkába töltöm. (A nagy fiam kedvence, csak lé)
Kiteszem a hidegre, 2-3 óra alatt bekocsonyásodik.

2 megjegyzés:

Csöre írta...

Boldog Új Évet!
Nagyon szeretem a blogodat olvasni.Mindennap megnézem mi volt a menü.
Sok receptedet elkészítettem már.
Nagyon sokat tanulok Tőled.
KÖSZÖNÖM!
Havas

hangoskodo írta...

Kedves Csöre, köszönöm! A célom az volt, hogy segítsek. Öröm számomra, hogy így látod.:-)
Boldog Új Évet!