2012. április 4., szerda

Paleolit napi menü 165. nap

Egy hete sütöttem szőlőmagliszttel kenyeret. Jelzi, hogy mennyire nem hiányzik már, még maradt 3 szeletnyi. Meglepő, hogy bár 1 hetes, semmit sem veszített a minőségéből. Ezt használtam fel ebédre.
Az igazán gyors ebédemmel nyertem annyi időt, hogy kiszaladjak az erdőbe medvehagymáért. Minden évszakban szeretem ezt az erdőt, de ilyenkor különösen. Ez a tavaszi újjászületés, a szinte óráról órára változó kép lenyűgöz. A medvehagymából csak annyit szedtem, hogy ma is kimehessek.

Keddi menü

reggeli: - narancs
ebéd: - bundás kenyér
vacsora: - medvehagymás pogácsa

Bundás kenyér


Hozzávalók:
3 szelet szőlőmagos kenyér
1 db tojás
csipet só
1 ek kókuszolaj - itt beszerezhető
Elkészítése:
A tojást egy mélytányérban, villával felverem. Beleforgatom a kenyeret és felforrósított olajban kisütöm.

Medvehagymás pogácsa


Hozzávalók:
1 nagy csokor medvehagyma felaprítva
20 dkg füstölt sajt ( a saját sajtom, nem olvadó )
3 db tojás + 1 a kenéshez
6 ek darált dió
2 ek tökmagliszt - itt beszerezhető
1 ek zsír
1 kk só
1 késhegynyi szódabikarbóna
Elkészítése:
Az összes alapanyagot egy keverőtálba teszem és fakanállal kikeverem. Vizes kézzel golyókat formázok a tésztából, kicsit kilapítom és papírral bélelt tepsibe teszem. Előmelegített sütőben, 200 fokon aranybarnára sütöm.

A füstölt sajtjaim, amik valódi füstöt kaptak ( nem valami folyékony füst aromát )




2 megjegyzés:

R7 írta...

Szia! A receptek között hol találom a sajtkészítést? Kerestem, de nem lelem. Üdv: R.

hangoskodo írta...

Szia! A sajt itt: http://hangoskodo.blogspot.com/2011/12/paleolit-napi-menu41-nap.html
Egészségedre! :)
Éva